|
Issue |
Title |
|
Vol 43, No 2 (2017) |
Remote assistive technology training in Newfoundland and Labrador’s rural schools: Is there a need? | Perceptions des enseignants quant au besoin de formation en technologie d’assistance dans les écoles rurales de Terre-Neuve et du Labrador |
Abstract
PDF
|
Kimberly Maich, Tricia Van Rhijn, Heather Woods, Kimberly Brochu |
|
Vol 43, No 1 (2017) |
Examining School Board Leaders' Use of Online Resources to Inform Decision-Making | Examen de l’usage des ressources en ligne par les dirigeants des conseils scolaires pour guider les prises de décisions |
Abstract
PDF
|
Robin Holding Kay, Loralea Carruthers |
|
Vol 43, No 2 (2017) |
Guitars and Makerspace: Examining the Experience of First Nations Students | Guitares et laboratoires ouverts : examen de l’expérience d’élèves des Premières Nations |
Abstract
PDF
|
Jay R Wilson, Marc Gobeil |
|
Vol 43, No 1 (2017) |
Gadgets in the Gymnasium: Physical Educators’ Use of Digital Technologies | Les gadgets au gymnase : l’utilisation des technologies numériques par les enseignants en éducation physique |
Abstract
PDF
|
Daniel Robinson, Lynn Randall |
|
Vol 43, No 2 (2017) |
Lecturer e-Training Program to Support University Teaching | Programme d’e-formation pour les chargés de cours pour appuyer l’enseignement universitaire |
Abstract
PDF
|
Chan Chang Tik |
|
Vol 42, No 5 (2016): Special Issue |
The Interactive Whiteboard: Uses, Benefits, and Challenges. A survey of 11,683 Students and 1,131 Teachers | Le tableau blanc interactif : usages, avantages et défis. Une enquête auprès de 11 683 élèves et 1131 enseignants |
Abstract
PDF
|
Thierry Karsenti |
|
Vol 42, No 5 (2016): Special Issue |
A Quantitative and Qualitative Inquiry into Future Teachers’ Use of Information and Communications Technology to Develop Students’ Information Literacy Skills | Enquête quantitative et qualitative auprès de futurs enseignants portant sur l’utilisation des technologies de l’information et de la communication pour développer les compétences informationnelles des élèves |
Abstract
PDF
|
Stéphanie Simard, Thierry Karsenti |
|
Vol 40, No 3 (2014) |
What is Educational Technology? An Inquiry into the Meaning, Use, and Reciprocity of Technology / Qu’est-ce que la technologie pédagogique ? Un examen de la signification, de l’utilisation et de la réciprocité de la technologie |
Abstract
PDF
|
Arun Lakhana |
|
Vol 41, No 2 (2015) |
Learning Designs using Flipped Classroom Instruction | Conception d’apprentissage à l’aide de l’instruction en classe inversée |
Abstract
PDF
|
Amber Danielle Mazur, Barbara Brown, Michele Jacobsen |
|
Vol 39, No 4 (2013) |
Student Perceptions of Using Tablet Technology in Post-Secondary Classes / Perceptions des étudiants quant à l’utilisation des tablettes électroniques dans les classes universitaires |
Abstract
PDF
|
Colin F Mang, Leslie J Wardley |
|
Vol 41, No 3 (2015) |
Exploring the Digital Divide: The Use of Digital Technologies in Ontario Public Schools |
Abstract
PDF
|
Bodong Chen |
|
Vol 39, No 4 (2013) |
Shifting Views: Exploring the Potential for Technology Integration in Early Childhood Education Programs / Changement d’opinion: Exploration du potentiel d’intégration de la technologie dans les programmes d’éducation de la petite enfance |
Abstract
PDF
|
Beverlie Dietze, Diane Kashin |
|
Vol 41, No 3 (2015) |
Pre-Service Perspectives on E-Teaching: Assessing E-Teaching Using the EPEC Hierarchy of Conditions for E-Learning/Teaching Competence |
Abstract
PDF
|
Ashley Sisco, Stuart Woodcock, Michelle Eady |
|
Vol 40, No 1 (2014) |
Implementing tasks with interactive technologies in classroom CALL: towards a developmental framework / Vers un cadre de développement pour la mise en œuvre de tâches à l’aide de l’apprentissage des langues assisté par ordinateur (ALAO) |
Abstract
PDF
|
Shona Whyte, Julie Alexander |
|
Vol 41, No 3 (2015) |
Teen Culture, Technology and Literacy Instruction: Urban Adolescent Students’ Perspectives |
Abstract
PDF
|
Jia Li, Catherine Snow, Claire White |
|
Vol 40, No 3 (2014) |
Book review of Handbook of Design in Educational Technology |
PDF
|
Ewa Wasniewski |
|
Vol 37, No 3 (2011) |
Technology Integration Preparedness and its Influence on Teacher-Efficacy |
Abstract
PDF
|
Coleen Moore-Hayes |
|
Vol 38, No 1 (2012) |
A Symbiosis Between Instructional Systems Design and Project Management / Une symbiose de la conception de matériel pédagogique et de la gestion de projet |
Abstract
PDF
|
Cheng-Chang (Sam) Pan |
|
Vol 42, No 1 (2016) |
Student communication and study habits of first-year university students in the digital era | Communication étudiante et habitudes d’étude des étudiants universitaires de première année à l’époque numérique |
Abstract
PDF
|
Eliana Esther Gallardo-Echenique, Mark Bullen, Luis Marqués-Molías |
|
Vol 38, No 3 (2012) |
The Digital Native Debate in Higher Education: A Comparative Analysis of Recent Literature / Le débat sur les natifs du numérique dans l'enseignement supérieur: une analyse comparative de la littérature récente |
Abstract
PDF
|
Erika Smith |
|
Vol 42, No 1 (2016) |
Introducing Backchannel Technology into a Large Undergraduate Course | Introduction d’une technologie d’arrière-plan dans un vaste cours de premier cycle |
Abstract
PDF
|
Ruth Neustifter, Tuuli Kukkonen, Claire Coulter, Samantha Landry |
|
Vol 39, No 2 (2013) |
Shape Shifting Smart Phones: Riding the Waves in Education / Téléphones intelligents à géométrie variable : leur mise à profit en éducation supérieure |
Abstract
PDF
|
Peggy Jubien |
|
Vol 39, No 2 (2013) |
Lost in the lifeworld: Technology help seeking and giving on diverse, post-secondary campuses / Perdu dans le monde vécu: solliciter et fournir une aide technologique dans les institutions postsecondaires marquées par la diversité |
Abstract
PDF
|
Derek Tannis |
|
Vol 41, No 1 (2015) |
The Use of Video in Knowledge Transfer of Teacher-Led Psychosocial Interventions: Feeling Competent to Adopt a Different Role in the Classroom / L’utilisation de la vidéo dans le transfert de connaissances dans les interventions psychosociales |
Abstract
PDF
|
Caroline Beauregard, Cécile Rousseau, Sally Mustafa |
|
Vol 39, No 4 (2013) |
Using Tablet Computers with Elementary School Students with Special Needs: The Practices and Perceptions of Special Education Teachers and Teacher Assistants / Utilisation des tablettes électroniques avec des enfants d’école primaire à besoins spéciaux |
Abstract
PDF
|
Genevieve Marie Johnson |
|
1 - 25 of 27 Items |
1 2 > >> |