Learning Designs using Flipped Classroom Instruction | Conception d’apprentissage à l’aide de l’instruction en classe inversée

Authors

  • Amber Danielle Mazur Calgary Board of Education/University of Calgary
  • Barbara Brown University of Calagry
  • Michele Jacobsen University of Calgary

DOI:

https://doi.org/10.21432/T2PG7P

Keywords:

flipped classroom, inverted classroom, constructivism, student-centered learning, active learning, inquiry-based learning, teaching methods, educational technology, action research

Abstract

The flipped classroom is an instructional model that leverages technology-enhanced instruction outside of class time in order to maximize student engagement and learning during class time. As part of an action research study, the authors synthesize reflections about three learning designs and how the flipped classroom model can support teaching, learning and assessment through: (1) guided collaborative discussion, (2) tabletop white boarding and (3) the development of augmented reality auras. Principles for teaching effectiveness are used as a lens to guide the reflection on the benefits and challenges with each of the learning designs. Findings suggest that flipped classroom models that emphasize collaborative learning, group work and accessibility can enable and support inquiry-based learning. Recommendations are provided for educators interested in designing learning using a flipped classroom instructional model, as well as suggestions for future action research agendas. La classe inversée est un modèle pédagogique qui met à profit l’apprentissage hors des heures en classe et qui est rehaussé par la technologie pour maximiser l’engagement et l’apprentissage des apprenants en classe. Dans le cadre de cette étude de recherche-action, les auteurs résument les réflexions sur la façon dont le modèle de la classe inversée peut appuyer l’enseignement, l’apprentissage et l’évaluation par la mise en œuvre de trois conceptions d’apprentissage par investigation : 1) discussion collaborative guidée, 2) tableau blanc de table et 3) développement d’auras en réalité augmentée. Les principes d’enseignement de l’efficacité sont utilisés comme optique guidant la réflexion sur les avantages et les défis de chacune des conceptions d’apprentissage. Les conclusions suggèrent que les modèles de classes inversées qui mettent l’accent sur l’apprentissage collaboratif, le travail en groupe et l’accessibilité peuvent permettre et appuyer l’apprentissage par investigation. Des recommandations sont fournies pour les éducateurs qui s’intéressent à la conception pédagogique à l’aide d’un modèle de classe inversée, ainsi que des suggestions pour la recherche-action future.

Author Biographies

Amber Danielle Mazur, Calgary Board of Education/University of Calgary

Learning Commons Learning Leader

Barbara Brown, University of Calagry

Postdoctoral Fellow and Sessional Instructor, University of Calgary

Michele Jacobsen, University of Calgary

Associate Dean, Graduate Programs in Education, Werklund School of Education, University of Calgary

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Published

2015-05-30

Issue

Section

Articles