Does Simulator Sickness Impair Learning Decision Making While Driving a Police Vehicle? | Le mal du simulateur: un frein à l’apprentissage de la prise de décision en conduite d’un véhicule de police?

Authors

  • Eve Paquette Centre de recherche et de développement stratégique, École nationale de police du Québec, Canada. Département de psychologie, Université du Québec à Trois-Rivières, Trois-Rivières, Canada.
  • Danielle-Claude Bélanger Centre de recherche et de développement stratégique, École nationale de police du Québec, Canada.

DOI:

https://doi.org/10.21432/T22S5F

Keywords:

simulator sickness, simulator adaptation syndrome, driving simulator, police training, police cadets, emergency driving, virtual training environment.

Abstract

The use of driving simulators is an innovation for police training in Quebec. There are some issues related to their impact on training objectives. This article presents the results of a study involving 71 police cadets who participated in six training sessions with a driving simulator. The training sessions were designed to competencies development to make decisions during emergency driving and pursuit. The nature and consequences of the discomfort experienced by the participants is described. The results highlight the importance of the initial training session. Issues related to providing trainees with adequate support are discussed. Le simulateur de conduite est un outil pédagogique novateur pour la formation policière au Québec. Il comporte des enjeux à l’égard de l’atteinte des objectifs pédagogiques visés. L’article présente les résultats d’une recherche menée auprès de 71 aspirants policiers ayant participé à une formation de six séances au simulateur de conduite visant le développement des compétences en matière de prise de décision en conduite d’urgence et en poursuite. Les résultats dressent un portrait des malaises ressentis par les participants et de leurs impacts. Les résultats montrent également l’importance de la première séance. La discussion s’attarde aux enjeux liés à l’accompagnement des apprenants.

Author Biographies

Eve Paquette, Centre de recherche et de développement stratégique, École nationale de police du Québec, Canada. Département de psychologie, Université du Québec à Trois-Rivières, Trois-Rivières, Canada.

Eve Paquette, M. Sc., is a Researcher at the École nationale de police du Québec and a PhD candidate in psychology at the Université du Québec à Trois-Rivières. Her research interest is learning through simulation and virtual environments.

Danielle-Claude Bélanger, Centre de recherche et de développement stratégique, École nationale de police du Québec, Canada.

Danielle-Claude Bélanger is the Director of the École nationale de police du Québec’s Centre de recherche et de développement stratégique. She holds MAs in literature and communication. Her doctoral studies focused on the organizational socialization of teaching personnel. Active in educational research, her interests are competency in French and evaluation of learning.

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Published

2015-05-30

Issue

Section

Articles