Search


 
Issue Title
 
Vol 42, No 1 (2016) How people learn in an asynchronous online learning environment: The relationships between graduate students’ learning strategies and learning satisfaction | Comment apprennent les gens dans un environnement d’apprentissage en ligne asynchrone Abstract  PDF
Beomkyu Choi
 
Vol 41, No 2 (2015) Learning Designs using Flipped Classroom Instruction | Conception d’apprentissage à l’aide de l’instruction en classe inversée Abstract  PDF
Amber Danielle Mazur, Barbara Brown, Michele Jacobsen
 
Vol 39, No 1 (2013) Course Design using an Authentic Studio Model / Restructuration de cours au moyen d’un authentique modèle de studio de design Abstract  PDF
Jay R Wilson
 
Vol 38, No 1 (2012) The Role of Digital Technologies in Learning: Expectations of First Year University Students / Le rôle des technologies numériques dans l’apprentissage : les attentes des étudiants de première année universitaire Abstract  PDF
Martha Gabriel, Barbara Campbell, Sean Wiebe, Ronald J MacDonald, Alexander McAuley
 
Vol 38, No 3 (2012) Cognitive and Social Factors Affecting the Use of Wikipedia and Information Seeking / Les facteurs cognitifs et sociaux déterminant l'utilisation de Wikipedia et la recherche d'information Abstract  PDF
Siyoung Chung
 
Vol 41, No 1 (2015) Meeting the challenge of providing flexible learning opportunities: Considerations for technology adoption amongst academic staff | Relever le défi de fournir des occasions d’apprentissage flexibles : considérations pour l’adoption de la technologie Abstract  PDF
Negin Mirriahi, Bhuvinder Singh Vaid, David P Burns
 
Vol 38, No 3 (2012) Reading Actively Online: An Exploratory Investigation of Online Annotation Tools for Inquiry Learning / La lecture active en ligne: étude exploratoire sur les outils d'annotation en ligne pour l'apprentissage par l’enquête Abstract  PDF
Jingyan Lu, Liping Deng
 
Vol 42, No 3 (2016) Social Justice or Status Quo? Blended Learning in a Western Canadian Teacher Education Program | Justice sociale ou statu quo ? L’apprentissage mixte dans un programme de formation d’enseignants dans l’Ouest canadien Abstract  PDF
Kathy Snow
 
Vol 41, No 2 (2015) Student perceptions and lessons learned from flipping a masters level public health course | Perceptions des étudiants et leçons tirées d’une classe inversée pour un cours de maîtrise en santé environnementale et professionnelle Abstract  PDF
Lindsay P. Galway, Barbara Berry, Timothy Takaro
 
Vol 42, No 3 (2016) Perceptions of the Impact of Online Learning as a Distance-based Learning Model on the Professional Practices of Working Nurses in Northern Ontario | Perceptions de l’impact de l’apprentissage en ligne comme modèle d’apprentissage à distance sur les pratiques professionnelles du personnel infirmier du nord de l’Ontario Abstract  PDF
Lorraine Mary Carter, Mary Hanna, Wayne Warry
 
Vol 41, No 2 (2015) Implementing Game Design in School: A Working Example | Mise en œuvre de la conception de jeu à l’école : un exemple pratique Abstract  PDF
Dani C. Herro
 
Vol 39, No 4 (2013) Examining Informal Learning using Mobile Devices in the Healthcare Workplace / Examen de l’apprentissage informel par l’utilisation d’appareils mobiles dans le milieu des soins de santé Abstract  PDF
Dorothy (Willy) Fahlman
 
Vol 40, No 1 (2014) Technology-enhanced language learning (TeLL): An update and a principled framework for English for Academic Purposes (EAP) courses / L'apprentissage des langues assisté par la technologie (TeLL): mise à jour et énoncé de principes pour les cours Abstract  PDF
Juliana Chau, Alfred Lee
 
Vol 38, No 1 (2012) Deriving Empirically-Based Design Guidelines for Advanced Learning Technologies that Foster Disciplinary Comprehension / Définir des lignes directrices fondées sur des données empiriques pour les technologies d’apprentissage avancé qui favorisent la compr Abstract  PDF
Eric Poitras, Gregory Trevors
 
Vol 40, No 2 (2014) Research priorities in mobile learning: An international Delphi study / Les priorités de recherche en matière d'apprentissage mobile: Une étude de Delphes internationale Abstract  PDF
Yu-Chang Hsu, Yu-Hui Ching, Chareen Snelson
 
Vol 41, No 1 (2015) Book Review of Teaching in Blended Learning Environments: Creating and Sustaining Communities of Inquiry  PDF
Dirk Morrison
 
Vol 40, No 3 (2014) Designing for Learning Engagement in Remote Communities: Narratives from North of Sixty / Concevoir pour favoriser la participation active à l’apprentissage dans les communautés éloignées : récits d’Au nord du soixantième parallèle Abstract  PDF
Aaron Doering, Jeni Henrickson
 
Vol 41, No 1 (2015) The Use of Video in Knowledge Transfer of Teacher-Led Psychosocial Interventions: Feeling Competent to Adopt a Different Role in the Classroom / L’utilisation de la vidéo dans le transfert de connaissances dans les interventions psychosociales Abstract  PDF
Caroline Beauregard, Cécile Rousseau, Sally Mustafa
 
Vol 41, No 2 (2015) Book Review of Online Learning and Community Cohesion: Linking Schools  PDF
Clare Brett
 
Vol 38, No 3 (2012) Examining the Use of Worked Example Video Podcasts in Middle School Mathematics Classrooms: A Formative Analysis / Étude sur l'utilisation de podcasts d’exemples pratiques dans des classes de mathématiques à l'école secondaire de premier cycle Abstract  PDF
Robin Holding Kay, Jamie Edwards
 
Vol 42, No 3 (2016) Playing and Learning: An iPad Game Development & Implementation Case Study | Jouer et apprendre : une étude de cas du développement et de la mise en œuvre d’un jeu sur iPad Abstract  PDF
Jennifer Jenson, Suzanne de Castell, Rachel Muehrer, Erin McLaughlin-Jenkins
 
Vol 42, No 3 (2016) Teaching Competencies for the Online Environment | Enseigner les compétences pour l’environnement en ligne Abstract  PDF
Heather Marie Farmer, Jennifer Ramsdale
 
Vol 39, No 1 (2013) Student Satisfaction with Blended and Online Courses Based on Personality Type / Niveau de satisfaction des étudiants dans les cours hybrides et en ligne basé sur le type de personnalité Abstract  PDF
Doris U Bolliger, Elizabeth A Erichsen
 
Vol 39, No 2 (2013) Shape Shifting Smart Phones: Riding the Waves in Education / Téléphones intelligents à géométrie variable : leur mise à profit en éducation supérieure Abstract  PDF
Peggy Jubien
 
Vol 41, No 3 (2015) Exploring the Digital Divide: The Use of Digital Technologies in Ontario Public Schools Abstract  PDF
Bodong Chen
 
1 - 25 of 28 Items 1 2 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"