Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Page Header Logo

  • Home
  • About
    • About the Journal
    • Journal History
    • Journal Sponsorship
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Contact
  • Current
  • Archives
  • Announcements
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Search

Advanced filters
Instructors' Perceptions of Networked Learning and Analytics | Perceptions des instructeurs quant à l'apprentissage et l'analyse en réseau
Scott Comber, Martine Durier-Copp, Anatolity Gruzd
2018-12-31
Tablets and Trees: Equipping Forestry Students with Mobile Tools for Learning in and Out of Classroom | Des tablettes et des arbres: équiper les étudiants en foresterie d'outils mobiles pour apprendre en et hors de la salle de classe
Michael Paskevicius, Liesel Knaack
2018-05-08
Moving Towards Sustainable Policy and Practice – A Five Level Framework for Online Learning Sustainability | Progresser vers des politiques et des pratiques durables : un cadre à cinq niveaux pour un apprentissage en ligne durable
Diogo Casanova, Linda Price
2018-12-31
Remote assistive technology training in Newfoundland and Labrador’s rural schools: Is there a need? | Perceptions des enseignants quant au besoin de formation en technologie d’assistance dans les écoles rurales de Terre-Neuve et du Labrador
Kimberly Maich, Tricia Van Rhijn, Heather Woods, Kimberly Brochu
2018-01-01
The Professional Learning of Grade Six Teachers of Mathematics Implementing the Flipped Classroom Approach | Le perfectionnement professionnel des enseignants de mathématique en 6e année mettant en œuvre l’approche de la classe inversée
Karen Goodnough, Elizabeth Murphy
2017-03-31
Deviating From the Traditional Instructional Tools: Integrating Twitter in a Sociology of Deviance Course | S’éloigner des outils pédagogiques traditionnels : intégrer Twitter dans un cours sur la sociologie de la deviance
Adrienne M.F. Peters, Jane Costello, Daph Crane
2018-12-31
How people learn in an asynchronous online learning environment: The relationships between graduate students’ learning strategies and learning satisfaction | Comment apprennent les gens dans un environnement d’apprentissage en ligne asynchrone
Beomkyu Choi
2016-04-14
Learning with Multiple Representations: Infographics as Cognitive Tools for Authentic Learning in Science Literacy | Apprendre avec des représentations multiples: l'infographie de presse comme outil cognitif pour l'apprentissage authentique en science
Engida Gebre
2018-05-08
Learning Designs using Flipped Classroom Instruction | Conception d’apprentissage à l’aide de l’instruction en classe inversée
Amber Danielle Mazur, Barbara Brown, Michele Jacobsen
2015-05-30
Book Review of Ten Strategies for Building Community with Technology
Diane Janes
2017-03-31
Course Design using an Authentic Studio Model / Restructuration de cours au moyen d’un authentique modèle de studio de design
Jay R Wilson
2013-02-14
Book Review of Design of Technology-Enhanced Learning: Integrating Research and Practice
Marguerite Koole
2018-09-26
Styles de navigation sur un site Web chilien pour des enseignants d’espagnol | Browsing Styles on a Chilean Web site for Teachers of Spanish
Sandra Meza Fernández, Pascal Marquet
2018-01-01
From studio practice to online design education: Can we teach design online? | De l’enseignement pratique en studio à l’enseignement en ligne : peut-on enseigner le design en ligne ?
Katja Fleischmann
2019-04-18
Building Teaching–Learning Capacities of Online Nurse Educators: Using TPACK to Frame Pedagogical Processes and Identify Required Supports | Renforcer les capacités d’enseignement et d’apprentissage des éducateurs en ligne en soins infirmiers : utiliser le modèle TPACK pour encadrer les processus pédagogiques et repérer les soutiens requis
Wendy Kraglund-Gauthier, Jane Moseley
2019-04-18
Technology-enhanced language learning (TeLL): An update and a principled framework for English for Academic Purposes (EAP) courses / L'apprentissage des langues assisté par la technologie (TeLL): mise à jour et énoncé de principes pour les cours
Juliana Chau, Alfred Lee
2014-05-09
Student perceptions and lessons learned from flipping a masters level public health course | Perceptions des étudiants et leçons tirées d’une classe inversée pour un cours de maîtrise en santé environnementale et professionnelle
Lindsay P. Galway, Barbara Berry, Timothy Takaro
2015-05-30
The Role of Digital Technologies in Learning: Expectations of First Year University Students / Le rôle des technologies numériques dans l’apprentissage : les attentes des étudiants de première année universitaire
Martha Gabriel, Barbara Campbell, Sean Wiebe, Ronald J MacDonald, Alexander McAuley
2012-02-22
Perceptions of the Impact of Online Learning as a Distance-based Learning Model on the Professional Practices of Working Nurses in Northern Ontario | Perceptions de l’impact de l’apprentissage en ligne comme modèle d’apprentissage à distance sur les pratiques professionnelles du personnel infirmier du nord de l’Ontario
Lorraine Mary Carter, Mary Hanna, Wayne Warry
2016-08-08
Implementing Game Design in School: A Working Example | Mise en œuvre de la conception de jeu à l’école : un exemple pratique
Dani C. Herro
2015-05-30
Cognitive and Social Factors Affecting the Use of Wikipedia and Information Seeking / Les facteurs cognitifs et sociaux déterminant l'utilisation de Wikipedia et la recherche d'information
Siyoung Chung
2012-08-13
Critical Thinking in Asynchronous Online Discussions: A Systematic Review | La pensée critique dans les discussions asynchrones en ligne : examen systématique
Joshua DiPasquale, William Hunter
2018-09-26
Meeting the challenge of providing flexible learning opportunities: Considerations for technology adoption amongst academic staff | Relever le défi de fournir des occasions d’apprentissage flexibles : considérations pour l’adoption de la technologie
Negin Mirriahi, Bhuvinder Singh Vaid, David P Burns
2015-03-12
Reading Actively Online: An Exploratory Investigation of Online Annotation Tools for Inquiry Learning / La lecture active en ligne: étude exploratoire sur les outils d'annotation en ligne pour l'apprentissage par l’enquête
Jingyan Lu, Liping Deng
2012-11-12
Student Attitudes Toward Blended Learning in Adult Literacy and Basic Skills College Programs | Attitudes des étudiants envers l’apprentissage mixte dans les programmes collégiaux de formation de base et alphabétisation pour adultes
Jia Li, Robin Kay, Louise Markovich
2018-09-26
1 - 25 of 42 items 1 2 > >> 
Language
  • English
  • Français (Canada)

About

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process. 

 

University of Alberta Library Canadian Journal of Learning and Technology /
La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie
| ISSN 1499-6685
Contact | Privacy Policy

About this Publishing System