Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie

The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process. Manuscripts may be submitted either in English or in French.

Le Journal canadien de l'apprentissage et de la technologie est une revue par les pairs qui accueille des articles sur tous les aspects de la technologie et de l'apprentissage de l'éducation. Les sujets peuvent inclure, mais ne sont pas limités à: théorie de l'apprentissage et de la technologie, de la cognition et de la technologie, la théorie de la conception pédagogique et l'application, l'apprentissage en ligne, les applications informatiques dans l'éducation, des simulations et des jeux, et d'autres aspects de l'utilisation de la technologie dans le processus d'apprentissage. Les manuscrits peuvent être soumis en français ou en anglais.

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...

Vol 42, No 1 (2016)

Table of Contents

Article

Denise Stockley, Laura-Lee Balkwill, Carolyn Hoessler
PDF
Eliana Esther Gallardo-Echenique, Mark Bullen, Luis Marqués-Molías
PDF
Pier-Ann Boutin, Christine Hamel, Thérèse Laferrière
PDF
Beomkyu Choi
PDF
Ruth Neustifter, Tuuli Kukkonen, Claire Coulter, Samantha Landry
PDF