Teaching Competencies for the Online Environment | Enseigner les compétences pour l’environnement en ligne

Authors

  • Heather Marie Farmer Sheridan College
  • Jennifer Ramsdale Sir Sanford Fleming College

DOI:

https://doi.org/10.21432/T2V32J

Keywords:

Online Teaching, Online Learning, Teaching Competencies, Professional Development

Abstract

The goals of this study are to identify key competency areas that lead to success in online instruction and to develop a framework that supports professional development and self-assessment. To identify the key competency areas, skills and behaviours presented within current literature were analyzed. Secondly, gaps were identified and levels of competence were determined within each key competency area. The resulting analysis produced the Online Teaching Competency (OTC) Matrix including five competency areas: Community & Netiquette, Active Teaching/Facilitating, Instructional Design, Tools & Technology, and Leadership & Instruction. This leveled competency matrix can be used to inform professional development in the online teaching environment and is also a useful guide in the areas of self-assessment, portfolio design, and the development and evaluation of professional development opportunities. Cette étude a comme objectifs de cerner les principaux domaines de compétences qui mènent à la réussite de l’instruction en ligne et de développer un cadre qui soutient le développement professionnel et l’autoévaluation. Afin de cerner les principaux domaines de compétences, une analyse des aptitudes et comportements présentés dans les études actuelles a été réalisée. Deuxièmement, les écueils ont été cernés et les niveaux de compétence ont été déterminés au sein de chaque domaine de compétences. L’analyse qui en a résulté a généré la matrice des compétences de l’enseignement en ligne, comprenant cinq domaines de compétences : collectivité et nétiquette, enseignement actif/animation active, conception de l’instruction, outils et technologie, ainsi que leadership et instruction. Cette matrice graduée peut servir à façonner le développement professionnel dans un environnement d’enseignement en ligne. Elle sert aussi de guide pratique pour les domaines de l’auto-évaluation, de la conception de portfolio et du développement et de l’évaluation des occasions de développement professionnel.

Author Biographies

Heather Marie Farmer, Sheridan College

Professor - Curriculum and Program Review Consultant Center for Teaching and Learning Sheridan College

Jennifer Ramsdale, Sir Sanford Fleming College

Teaching and Learning Specialist Learning Design and Support Team

Downloads

Published

2016-08-08

Issue

Section

Articles