A Comparison of Participation Patterns in Selected Formal, Non-formal, and Informal Online Learning Environments / Comparaison des modes de participation dans des environnements formels, non formels et informels d'apprentissage en ligne

Richard Schwier, Jennifer Seaton

Abstract


Does learner participation vary depending on the learning context? Are there characteristic features of participation evident in formal, non-formal, and informal online learning environments?

Six online learning environments were chosen as epitomes of formal, non-formal, and informal learning contexts and compared. Transcripts of online discussions were analyzed and compared employing Transcript Analysis Tools for measures of density, intensity, and reciprocity of participation (Fahy, Crawford, & Ally, 2001), and mean reply depth (Wiley, n.d.). This paper provides an initial description and comparison of participation patterns in a formal, non-formal, and informal learning environment, and discusses the significance of differences observed.


La participation des apprenants varie-t-elle en fonction du contexte d'apprentissage? Existe-t-il des caractéristiques de participation spécifiques aux environnements formels, non formels et informels d'apprentissage en ligne?

Six environnements d'apprentissage en ligne ont été sélectionnés pour illustrer les contextes formels, non formels et informels d'apprentissage et ont été comparés. Les transcriptions des discussions en ligne ont été analysées et comparées à l’aide des Transcript Analysis Tools pour mesurer la densité, l'intensité et la réciprocité de la participation (Fahy, Crawford, et Ally, 2001), ainsi que la profondeur moyenne de réponse (John Wiley & Sons, nd). Cet article décrit et compare les modes de participation dans un environnement formel, non formel et informel d'apprentissage, et discute la portée des différences observées.

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.21432/T2G01Q

Copyright (c) 2013 Richard Schwier, Jennifer Seaton

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.